Parerea mea dupa ce am testat coenzima Q10

 

Din cand in cand primesc oferte din partea companiilor de suplimente sa testez produsele lor si sa le dau o parere despre cum ma simt dupa ce le folosesc. Partea buna este ca nu am niciodata conditionarea de a oferi o parere anume, ci pot sa ma exprim pozitiv sau negativ in functie de efectele simtite.

De aceasta data cei de la PHARMA NORD mi-au oferit pe perioada sezonului estival coenzima Q10.

3947.th3

DE CE coenzima Q10

De obicei putem extrage din alimentatie acest element esential pentru buna functionare a sistemului cardiovascular, in special al inimii, dar exista si situatii in care datorita consumului prea mare prin efort si stres sau datorita deficitului din alimentatie ajungem sa resimtim simptomele ce tin de carenta acestei coenzime. Printre aceste efecte putem enumera:

– Dureri in piept

– Tensiune arteriala marita

– Oboseala accentuata

– Senzatie de sufocare sau insuficienta respiratorie

– Somn cu refacere incompleta, in care ne trezim obositi

– stres oxidativ

De obicei vara, datorita temperaturilor ridicate, metabolismului putin marit , radicalilor liberi rezultati din expunerea la soare si stresului din viata mai agita in aceasta perioada, ajungem sa resimtim deficitul de coenzima q10, cu atat mai mult cu cat facem si sport si consumam prin efort acest element.

De asemenea odata cu inaintarea in varsta , continutul de coenzima Q10 din tesutul muscular al inimii scade constant, cu un declin evident de la 39 de ani in sus, conform graficului de mai jos:

ImageViewer

 

COENZIMA Q10 DIN ALIMENTATIE:

Putem sa ne luam un aport destul de bun si din alimentatie, atata timp cat avem grija la ceea ce mancam si cand mancam. Ca exemplu de alimente care contin aceasta coenzima avem:

– 100g de hering contin 2,3mg CoQ10

– 100g de pui contin 1.4mg CoQ10

– un ou fiert tare contine 0.1mg de CoQ10

– 100g de oleaginoase contin intre 0.5mg si 3mg de CoQ10

CARE ESTE CANTITATEA ZILNICA RECOMANDATA?

Cantitatea zilnica recomandata variaza in functie de mai multi factori cum ar fi:

– cei mai in varsta au nevoie de mai mult

– barbatii au nevoie mai mult decat femeile

– persoanele active au necesarul mai mare datorita consumului crescut

– cei cu boli cardiovasculare au nevoie de o cantitate mai mare

Cantitatea optima recomandata este de minim 30mg pe zi si maxim 300-400mg

In situatia mea, am preferat intodeauna sa suplimentez anumite vitamine si minerale deoarece nu am zilnic timp sa mananc asa cum imi doresc  si astfel ,deoarece am peste 90kg in greutate, am cerut mai multe cutii astfel incat sa imi pot asigura un necesar optim (eu de obicei urcam si la 400mg pe zi). Dupa o discutie cu distribuitorul lor, am ajuns la concluzia ca am nevoie de 90mg pe zi pentru a-mi asigura necesarul, in comparatie cu cat luam eu de obicei, aproape de 4 ori mai mult.

De unde aceasta diferenta de cantitate? Se numeste bio-disponibilitate si este strans legata de cat de mult dintr-un produs ingerat ajunge in circulatia sangvina si implicit in tesuturi. Se pare  ca firma PHARMA NORD a reusit sa obtina maximum de utilizare pentru acest produs, conform studiilor efectuate au o rata de peste 90% de absortie, ceea ce explica de ce pot sa iau o cantitate mai mica si totusi sa simt efectele benefice (despre alegerea suplimentelor nutritive http://alexmarcu.ro/?p=198 )

CONCLUZIE

DA am simtit efectele pozitive, am mai multa energie, dupa efort reusesc sa ma recuperez mai rapid si somnul este mai odihnitor. Daca si tu doresti sa imbunatatesti functionarea si sanatatea sistemului cardio-vascular iti recomand ca prim pas ….MISCAREA 🙂 si desigur ulterior folosirea unor suplimente care sa sustina efortul fizic.

 

0
  Articole similare

Add a Comment