O SOLUTIE RAPIDA SI SIGURA PENTRU LIPSA DE ENERGIE

this-is-my-too-tired-to-function-sweather-letter-funny-women-s-hoodies-casual-long-jpg_640x640

 

De ceva zile am sesizat o oboseala accentuata in randul persoanelor cu care lucrez dar si a sportivilor, sau daca nu oboseala atunci o stare de moleseala , lipsa de energie si din ce am inteles o dorinta acuta de a mai sta in pat dimineata la trezire :). Pe langa tranzitia de la un program  mai lejer din perioada verii la un program mai incarcat in toamna, sau vremea schimbatoare care ne da un pic peste cap sistemul intern de termoreglare si homeostazie , este posibil sa fie si un deficit prezent in corp.

In aceasta perioada ne putem confrunta cu diferite simptome cum ar fi:

– nivel energetic scazut

– compozitie corporala proasta (mai multa grasime decat in mod normal)

– somn de o calitate slaba

– stari de astenie si schimbari de comportament

– crampe si oboseala musculara

Aceste sunt doar cateva din efectele resimtite.

Acum, daca ti-as spune ca exista un ingredient care poate ameliora sau chiar poate sa faca sa dispara efectele de mai sus, un compus care intra in peste 300 de reactii enzimatice in corp si este printre primele elemente necesare unei bune functionalitati a sistemului nervos si muscular…ai vrea sa il consumi?

Ingredientul magic se numeste MAGNEZIU

De unde ne luam magneziu si cat avem nevoie?

Magneziul se gaseste in cantitate mai mare in urmatoarele alimente:

– 75g de somon contin 92mg

– 1/2 cupa de spanac contine 83mg

– 1/2 cupa de Quinoa contine 47mg

– 175g de iaurt contine 70mg

– 150g Fasole /mazare contin 121mg

– 1/4 cupa de Seminte de dovleac contin 317mg

O problema la alimentele ce teoretic contin acest mineral este modalitatea lor de cultivare si crestere. In prezent datorita industrializarii si accelerarii productiei , majoritatea fermierilor folosesc ca ingrasamant potasiu, fosfor, nitrogen si uita sa mai puna magneziu, cand vine vorba de vegetale, iar la produsele animale si lactate este bine stiut faptul ca au mai ramas putin producatori cu adevarat autentici, care nu au alternat procesul de productie.

Datorita acestui fapt, s-a constatat  o  scadere a continutului de magneziu de-alungul timpului cu peste 80% in alimentele non-bio.

Cat avem nevoie?

Pentru a intelege mai bine unde ne situam ca necesar zilnic, trebuie sa tinem cont de particularitatile fizice si varsta. Ca model orientativ avem urmatoarele informatii (conform Canadian Nutrient File 2010)

Varsta si particularitati Necesar de magneziu in mg/zi
Barbati 19-30 de ani  400
Femei 19-30 de ani  310
Barbati peste 31 de ani  420
Femei peste 31 de ani  320
Femei insarcinate 19-30 de ani  350
Femei insarcinate peste 31 de ani  360

DE UNDE IMI POT ASIGURA NECESARUL OPTIM?

Exista pe langa consumul anumitor alimente pentru a creste nivelul de magneziu, suplimente ce contin acest mineral sub diferite forme. Pentru a asigura o absortie si bio-disponibilitate cat mai buna (citeste aici despre alegerea suplimentelor http://alexmarcu.ro/85/ ) multi producatori combina mai multe forme de magneziu pentru a ajuta organismul sa asimileze cat mai mult. Printre cele mai cunoscute si utile forme de magneziu gasim urmatoarele:

Magneziu citrat

Magneziu orotate

Magneziu  glycerofosfat (actioneaza preponderent asupra sistemului nervos)

Magneziu bisglycinate

Magneziu carbonat

Magneziu acetat

Magneziu  hidroxid

Exista si o forma mult mai ieftina si care din pacate se gaseste in multe produse si anume oxid de magneziu, care este foarte greu de absorbit de catre organism, astfel biodisponibilitatea lui fiind undeva pe la maxim 10-20%. Va recomand sa cititi eticheta inainte de a cumpara.

Insa, daca formula produsului este conceputa stiintific  si exista o combinare corecta a diferitelor forme de magneziu, atunci putem ajunge la o bio-disponibilitate de pana la 90%, asta inseamna ca luam mai putine pastile sau cantitati mai mici si efectele sunt mai bune.

O firma cu care eu colaborez si ma simt foarte bine cu produsele lor, este PHARMA NORD. Ei au in gama de produse BIO-MAGNEZIU, prezentat in filmuletul de mai jos intr-un mod foarte interesant:

Acum ca stim de ce nu avem energie haideti sa ajutam corpul si sistemul nervos sa lucreze la adevarata lor capacitate si sa ne bucuram de acest sezon cu frumusetile lui .

 

0
  Articole similare

Add a Comment