MAI NUMERI CALORIILE?

Apple with nutriton facts

As vrea sa lamurim acest aspect, chiar daca multi din lumea fitnessului mondial stiu deja ca numaratul caloriilor este un lucru perimat, totusi, sunt si foarte multi oameni care inca au senzatia ca asta este tot ceea ce conteaza in momentul in care mananca un aliment.
Pe langa densitatea calorica a unui aliment, de care desigur trebuie sa tinem cont intr-o anumita masura, deaorece 10.000 de calorii o sa te faca mai mare, indiferent din ce sunt formate, mai exista si alte metode de masurare a continutului nutritiv al unui aliment si impactul lui asupra organismului, cum ar fi :
– indicele glicemic…..GI

– incarcatura glicemica ( indice glicemic x g de glucide / 100)…. GL

– macronutrienti

– continut ORAC (Oxygen radical absorbance capacity) sau mai bine zis nivel de antioxidanti

– viteza de digestie si de absortie

– cantitatea de alergeni

– sursa de provenienta (BIO, ORGANIC )

-nivelul de procesare industriala

-numarul de calorii consumate de organism pentru procesare

– biodisponibilitate

– cantitatea de aditivi

Toate aceste metode de evaluare si masurare a unui produs, plus altele, trebuie luate in considerare atunci cand avem un scop precis cu privire la ceea ce vrem sa obtinem de la alimentatia noastra(poti sa vrei sa slabesti fara sa tii cont de sanatate,sau vrei sa tratezi o afectiune, sau vrei sa previi procesele oxidative si de imbatranire,sau vrei sa fii mai performant, etc)

In incheiere o sa postez un link catre un filmulet extrem de sugestiv.

http://www.youtube.com/watch?v=KMGUmcveQeg

P.S

Sper ca nu am demontat nici o teorie/nutritionist/guru/carte/articole/editoriale/sfaturi,etc…… prin aceasta mica informare

QUICK TIP:

Profitati de faptul ca INCA putem sa facem rost de alimente naturale, incercati sa mancati cat mai natural , sansele sa gresiti sunt mult mai mici

 

0
  Articole similare

Add a Comment