DE CE REZULTATELE INTARZIE SA APARA?

satisfaction1

De foarte multe ori aceasta intrebare este prezenta pe buzele si in mintea celor care practica fitness-ul, sau orice alta forma de miscare, cu scopul de a obtine rezultate.

Excluzand cauzele evidente din cauza carora nu obtinem rezultate ( lipsa unei diete personalizate, antrenamente neadecvate, consumul de alcool, volumul si intensitatea neadecvata a efortului, excesele alimentare, consumul de dulciuri, plafonarea din lipsa variatiei antrenamentelor, supra antrenamentul si multe alte cauze care sunt mai mult decat evidente si usor de identificat de oricine care are minimum de informatii in domeniu si puterea de a recunoaste propriile greseli) haideti sa vedem ce  ne poate impiedica in obtinerea rezultatelor:

1.  NU RESTRICTIONEZI INDEAJUNS APORTUL DE CARBOHIDRATI

Este dovedit stiintific ca dietele bazate pe un aport scazut de carbohidrati, marit de proteine si grasimi (low carb), este foarte eficient in procesul de slabire, in special prin arderea tesutului adipos. Aceste lucru se intampla datorita schimbarii unor procese de furnizare a energiei ,mai exact din transformarea glucozei ca sursa de energie se trece la transformarea corpilor ketonici (rezultati din procesarea acizilor grasi) in sursa principala energetica.

Insa, pentru a realiza aceasta trecere, fiecare om are un prag de unde incepe acest proces. Acest prag se numeste sensibilitate la carbohidrati (din pacate femeile sunt mai sensibile) si astfel trebuie sa restricitionam aportul de carbohidrati indeajuns de mult incat sa fortam corpul sa produca corpii ketonici si sa ii foloseasca ca sursa de energie.

Este dovedit faptul ca sunt persoane care intra in starea de ketoza, si  incep sa arda grasimile ca sursa de energie doar la un aport foarte redus de carbohidrati, sub 50g pe zi,

Un alt aspect  important este ca aportul de carbohidrati sa fie din surse cat mai naturale, cu indice glicemic scazut (kiwi, grapefruit, fructe de padure, spanac), si sa se incerce eliminarea totala a produselor ce au la baza cerealele rafinate.

2. ESTI PREA STRESAT !

De multe ori efectul stresului este omis in momentul in care nu obtinem rezultate. Este adevarat ca sportul ajuta la diminuarea stresului cotidian, dar aveti grija ca lipsa de rezultate sa nu devina stresanta.

Cea mai periculoasa forma de stres este cea cronica. Este acel stres continuu, din varii motive (loc de munca, familie, prieteni, obiective personale) care forteaza corpul sa secrete hormonul cortizon. Acest hormon printre alte functii pe care le are, este responsabil si cu  marirea glicemiei pentru a face fata situatiilor dificile ( daca nu aveti glucoza indeajuns, fiti siguri ca o sa aveti o pofta imensa de dulce,  pe care de multe ori nu o puteti stapani).

Pe langa acest efect, daca stresul este cronic se produce si o inflamare la nivel general a organismului, si odata cu aceasta se deregleaza si functiile de control ale proceselor interne, si de asemenea dereglarea  somnului (este unul din primi factori ce influenteaza compozitia corporala)

Pentru a contracara stresul, incercati sa practicati yoga, meditatia, psihoterapie, sau alte activitati care sa va relaxeze si sa va ajute sa fiti mai putini stresati

3.  INTOLERANTA  LA GLUTEN, LACTOZA SAU ALTE ALIMENTE

O intoleranta alimentara poate bloca procesul de slabire sau de obtinere a rezultatelor ,datorita inflamarii aparatului digestiv (in special stomac/intestine)

Pentru a fi siguri ca nu avem o intoleranta alimentara ,o prima metoda ar fi sa  eliminam pentru o perioda de 2-3 saptamani toate alimentele ce contin gluten si lactoza, si sa observam efectele asupra organismului (in mod normal ar trebui sa avem mai multa energie, compozitia corporala sa se schimbe, o stare generala mai buna).

A doua metoda, mult mai eficienta si exacta, este sa  efectuati un test de intoleranta alimentara care o sa va arate exact care sunt alimentele pe care trebuie sa le evitati.

Un alt impediment la nivel digestiv este lipsa unui nivel adecvat de acid gastric , si lipsa suplimentarii cu probiotice. (http://alexandrufitness.wordpress.com/2013/07/24/cum-stii-daca-ai-un-sistem-digestiv-sanatos/)

1
  Articole similare

Comments

Add a Comment