CUM STII DACA AI UN SISTEM DIGESTIV SANATOS?

Woman's Fingers Touching her body parts, heart shaped fingers

In prezent multe din problemele pe care le avem in ceea ce ne priveste starea de sanatate, sunt legate in mod direct sau indirect de eficienta, sau functionarea optima a sistemului digestiv.

Nu vreau sa incep sa descriu ce inseamna sistem digestiv, doar o sa punctez ca avem nevoie de un stomac puternic, si de intestine sanatoase. Nu intram in detalii despre ficat/pancreas/duoden/colecist, deoarece acolo vorbim de lucruri mai greu de rezolvat in cazul in care exista probleme.

Daca te simti dimineata obosit, fara putere, te imbolnavesti usor, racelile sunt foarte frecvente, esti tot timpul inflamat , te dor articulatiile, ai o rezistenta la efort scazuta, greutatea fluctueaza tot timpul, retii apa in organism, esti balonat, constipat, stari de anxietate, paloare a tegumentelor, fragilitatea unghiilor si a parului, libido scazut,  toate aceste semne/afectiuni iti indica ca in mod cert sanatatea aparatului digestiv nu este tocmai ok.

DE CE starea de sanatate este legata de stomac si intestine ( pe scurt S.I )?

Stomacul reprezinta bariera prin care corpul distruge bacteriile si alte organisme daunatoare , astfel prevenind diverse afectiuni, si este primul loc unde incepe faza de descompunere si digestie a alimentelor.

Principalul raspunzator cu  protectia este acidul gastric (acid clorhidric) care de multe ori este perceput gresit ca fiind dusmanul, prin ” arsurile” pe care le provoaca, din varii motive, de multe ori din cauza unor obiceiuri nesanatoase, si astfel il neutralizam cu antiacide care, in timp, distrug aceasta bariera naturala de protectie, si incetinesc procesul de digestie.

Intestinele de asemenea prezinta o flora bacteriana, benefica organismului care de asemenea are un rol de protectie impotriva bacteriilor “rele”,  si de descompunere a nutrientilor.

Cand vorbim de importanta unui stomac/intestin sanatos, trebuie sa luam in considerare urmatoarele:

– 80% din neurotransmitatori sunt produsi in S.I

– Sistemul imunitar este legat in mod direct de sanatatea si functionalitatea S.I

– S.I este locul unde se absorb toti nutrienti din alimentatie si unde se regleaza nivelul de Ph al corpului

– stresul , poluarea, activitatile zilnice obositoare scad sistemul imunitar si predispozitia la imbolnaviri prin tractul digestiv slabit

– contractarea de agenti patogeni  ca E. Colii sau Candida prin S.I slabit

– digestia si absortia macronutrientilor si micronutrientilor este mult mai eficienta cand avem un sistem digestiv sanatos

CUM reusim sa avem un S.I mai sanatos si mai eficient?

Cand vorbim de stomac, in primul rand trebuie sa facem un test de aciditate a stomacului, sa vedem daca este la un nivel optim ( de cele mai multe ori nu este, chiar daca avem senzatia ca avem destul acid), si daca nu este, trebuie sa remediem aceasta problema prin suplimentarea din exterior (nu beti acid clorhidric, exista precursori ai acidului care pot fi luati sub forma de pastila)

Intestinele pot fi ” ajutate” prin asigurarea unei flore bacteriene sanatoase, prin suplimentarea cu probiotice, sau prebiotice (ajuta la dezvoltarea culturilor probiotice). Aceste probiotice trebuie luate zilnic, pentru o perioada mai lunga de timp.

Chiar daca pe piata exista o multime de suplimente cu culturi de bacterii de mult moarte, fara nici o eficienta reala, exista si cateva bune ( vezi articolul ….CUM ALEGEM SUPLIMENTELE http://alexandrufitness.wordpress.com/2013/06/20/85/)

Ca sa fie totusi si mai simplu, exista si variantele de procurare a probioticelor din alimentatie, prin urmatoarele :

– VARZA MURATA

Acest vechi aliment, care pe vremuri se regasea in orice gospodarie, este unul foarte bogat in probiotice naturale, fiind foarte sanatos si eficient daca este consumat fara o procesare termica in prealabil.

– IAURT

Nu recomand nici un iaurt de pe piata la ora actuala, nu pot sa spun ca am cautat foarte mult, dat fiind faptul ca mi-se pare mult mai eficient sa facem iaurtul in casa, din lapte natural desigur, in mod ideal sa fie de capra. Pentru retete, internetul este plin

– KEFIR

Am gasit la raioanele BIO produse bune , dar de asemenea si kefirul poate fi facut in casa. Fermentarea lactozei din kefir, permite consumarea lui si de catre cei intoleranti la lactoza

– MURATURI

Pentru mai multe detalii, contactati cu incredere bunicile

– AMESTEC DE ZER SI LEGUME

O combinatie foarte buna pentru obtinerea de probiotice. Dupa ce obtinem zerul din prelucrarea laptelui (natural) punem acest zer intr-un recipient impreuna cu o leguma la alegere (morcov,telina,pastarnac, preferabil radacinoase) si lasam la frigider timp de 2 zile. Dupa aceasta perioada puteti sa consumati ca atare produsul rezultat .

Incercati sa va procurati toate ingredientele necesare din surse organice. (de la tara mai pe scurt)

“LASA MANCAREA SA ITI FIE MEDICAMENT”

2
  Articole similare

Comments

Add a Comment