CUM NE ANTRENAM?

image

Cati dintre noi nu au avut cel putin odata in viata un moment in care si-au propus ca de “LUNI/MAINE/DE LA 1/DE ZIUA MEA….ETC” sa inceapa un antrenament care sa le schimbe viata. Antrenamentul este foarte important cand vine vorba de obtinerea unui fizic estetic si bine proportionat. Desigur ca fara o alimentatie bine pusa la punct, scoaterea in evidenta a muschilor lucrati prin antrenament este practic imposibila. Deci, ce facem la sala ca sa obtinem rezultate vizibile.

1. TREBUIE sa stabilim un obiectiv, bine determinat despre cum vrem sa aratam si in cat timp

2.Urmam un program de antrenament care sa se potriveasca obiectivului propus (masa musculara/ slabire/mentinere/corectiv/functional/forta maxima/calitati motrice/sanatate) De ex: Daca vreau “six pack” si nu am mai fost niciodata la sala, degeaba fac doar cardio cate 2h pe zi

3. Trebuie sa ai programul de antrenament cat mai personalizat, astfel incat sa folosesti la maxim timpul alocat, fara sa astepti cate 3 luni ca sa iti dai seama ca antrenamentul nu este potrivit

4. Nu pierde timpul prin sala, utilizand aparate care poate nu te ajuta in scopul propus (nu lucrezi muschii antebrațului cand tu ai ca scop slabirea sau corectarea posturii)

5. Nu sacrifica tehnica pentru greutati mari

6. Incepi întotdeauna cu exercitiile simple, si cu rabdare o sa ajungi si la exercitii complexe

7. NU CEDA DORINTEI DE A RENUNTA SAU DE A SCHIMBA CAND ESTE PREA GREU, chiar daca suna ca un cliseu….chiar asa este. Sportul are la baza lui o componenta esentiala, si anume REPETITIA ! Da, va trebui sa te antrenezi si cand ai chef, si cand nu, si cand ploua/ninge/te simti mai obosit. Pentru a obtine rezultate, trebuie sa repeti indeajuns de mult incat corpul sa se adapteze

8. Coreleaza antrenamentele cu o alimentatie adecvata scopului propus, si daca este nevoie, foloseste si suplimentele nutritive pentru a sustine efortul

9. Mandria se lasa la usa cand se intra in sala, deci nu incerca sa impresionezi pe nimeni dar nici nu te menaja, incearca sa dai tot ce poti , daca nu o sa fie bine, corpul te anunta imediat cand depasesti limita

10. Gaseste mai multe metode de masurare a rezultatelor, nu te baza doar pe una (cantar/procent de grasime/masa musculara/forta maximala/rezistenta/capacitatea aeroba/imbunatatirea calitatii vietii/cresterea gradului de sanatate/ imbunatatirea analizelor medicale/intarirea calitatilor psihice)

QUICK TIP : – Cere parerea unui specialist care sa te ajute (cum medicii si avocați te ajuta pe domeniul lor, asa si un antrenor bun va putea sa te consilieze pentru atingere obiectivului)

0
  Articole similare

Add a Comment