COMPOZITIE CORPORALA SAU KILOGRAME?

body-scans-259x300

Dupa cum se observa si din poza articolului, avem doua exemple de analiza a compozitiei corporale la persoane diferite ca si procentaj intre masa musculara si cea adipoasa.

Cu galben aveti grasimea, iar cu rosu este masa musculara. Cu toate ca persoana mai mare este dubla ca si numar de kilograme, se observa cu ochiul liber ca masa musculara este defapt mai slab dezvoltata decat la cealalta.

Din ce in ce mai mult in lumea sportului, nu se mai pune accent pe numarul de kilograme total, ci pe masa activa. Ce insemna asta?

Cat la suta din totalul de kilograme sunt muschi si cat sunt grasime,organe si oase. Cand spunem masa activa, o sa ne referim intodeauna la masa musculara, stiut fiind faptul ca nu putem sa incordam grasimea.

Cea mai simpla metoda pentru a determina compozita corporala,este sa aflam cat la suta avem grasime in corp. Sunt mai multe pareri legate de aceste procentaje, daca ne referim la persoane sedentare, atunci barbatii ar trebui sa aiba undeva intre 16-18% grasime in corp, iar femeile intre 20-22%.

Daca avem pretentia ca facem sport, si vrem sa aratam si bine in consecinta, atunci stacheta coboara , astfel ca la barbati un procentaj acceptabil ar fi intre 10-12% grasime, iar la femei intre 16-18%.

DECI, cand urmarim sa aratam bine , ar trebui sa ne preocupe in primul rand cat la suta grasime avem in corp, si dupa aceea cate kilograme.

Pentru a avea si o forma armonioasa, atunci trebuie deja sa avem si un pic de masa musculara pe noi. Degeaba un barbat are 10% grasime, dar cantareste 55kg la 1,80m, si umerii sunt mai ingusti decat bazinul. Sau  o femeie, are 1,75m, si 55 kg, daca nu are nici o forma si procentajul de grasime, este peste 20%.

Masa musculara este cea care scoate in evidenta un procentaj de grasime scazut.

In concluzie, daca vreti sa aratati bine estetic, nu mai fiti obsedati doar de numarul de kilograme scazut ( cu riscul de a pierde si  masa musculara in incercarea de a reduce kilogramele), ci mai degraba incercati sa pierdeti  grasime, astfel incat sa va situati cu procentajul intr-unul din intervalele mai sus precizate.

QUICK FIX:

– Incercati cand tineti orice dieta, sa atingeti un necesar proteic minim pe zi pentru mentinerea masei musculare, la barbati 2g /kg corp, la femei 1,5g /kg corp.

– Introduceti in programul saptamanal, cel putin 2 antrenamente cu greutati pentru prevenirea pierderii masei musculare

 

3

Comments

  1. laura.jiga  mai 10, 2013

    Buna Alex, eu sunt interesata de o lista cu alimente proteice, lipidice si cel mai mult antioxidante, eu astept un articol din partea ta pe aceasta tema si eventual un calculator de genul acesta, la widgeturi sau pluginuri daca poti adauga la tine pe pagina ar fi fain! Un weekend fain sa ai!

    reply
    • alexandrufitness  mai 11, 2013

      Bună Laura.
      O sa fac tot posibilul. Este o idee foarte buna. Mulțumesc de sugestie.
      Weekend plăcut !

      reply

Add a Comment